پروفایل اساتید - دانشگاه شهید چمران اهواز
دانشیار
تاریخ بهروزرسانی: 1403/08/15
عسکر آتش افروز
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی / گروه روانشناسی
رساله های دکتری
-
مقایسه تاثیر آموزش تنظیم هیجان (ERT) و مداخله مبتنی بر شفقت (CFT) بر نظم جویی هیجانی، خودانتقادی، خودتوانمندسازی اجتماعی و افزایش تحمل پریشانی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم دارای رفتارهای پرخطر شهر بهبهان
سکینه جهانی 782 -
رابطه علی الگوهای ارتباطی خانواده و هیجان خواهی با وابستگی به فضای مجازی از طریق نیازهای اساسی روان شناختی با نقش تعدیل کنندگی جنسیت در دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر خرم آباد
مرجان عربانی 782 -
طراحی و آزمون مدل سبک های فرزندپروری، ادراک از محیط کلاس و ذهن آگاهی
با آداب گریزی و دلزدگی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان خرم بید
با نقش میانجی خردورزی و امیدتحصیلی
مجید جعفری 782 -
تحلیل چندسطحی رابطه ادراک مهارت های تشخیصی معلم، سطح چالش انگیزی کلاس، کیفیت تدریس معلم، راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان و مهارت های مطالعه ریاضی با هیجانات پیشرفت و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه نهم
آرش اخش 781 -
مقایسه اثربخشی روش تحریک فراجمجمه ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی حرکتی بر کارکردهای اجرایی و هیجان های تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص
فاطمه مهرولی 781
پایاننامههای کارشناسیارشد
-
رابطه علی انسجام و انطباق خانوادگی با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه دوم با میانجیگری حس تعلق به مدرسه و سرمایه روانشناختی
راضیه الاله 782 -
مقایسه ی اثر بخشی آموزش تفکر انتقادی و آموزش مهارت حل مسئله ی اجتماعی بر بهزیستی روانشناختی، سازگاری اجتماعی و انعطاف پذیری شناختی نوجوانان دختر شهرستان آبدانان
حسین سجادیان 781 -
مقایسه تاثیر روشهای بازی درمانی شناختی رفتاری (CBPT) و آموزش دقیق (PT) بر توجه، حافظه فعال، مهارت خواندن و مهارت نوشتن کودکان دیرآموز دوره ابتدایی
فاطمه غزالی 781 -
تدوین بسته آموزشی فرزندپروری مبتنی بر دایره امنیت و بررسی تاثیر آن بر خودکارآمدی والدگری، استرس فرزندپروری و تابآوری مادران دارای کودک دچار اختلال نقص توجه-بیشفعالی
مژده اطاقی 781 -
رابطه علی جو آموزشی خلاق و متغیرهای فناورانه با تمایل به آموزش مجازی در دوره پساکرونا با میانجی گری رضایت از آموزش مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
نیلوفر سراج پور 781 -
رابطه علی بین رضایت از آموزش مجازی و خشنودی از زندگی تحصیلی با میانجی¬گری عواطف و انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
نرگس روغنی 781 -
رابطه علی پیوند والد- نوجوان با میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی از طریق کیفیت زندگی و ارتباط با همسالان در دانش آموزان دختر
دنیا اسعدی 780 -
مقایسه اثر استرس حاد و مزمن بر حافظه، فعالیت حرکتی و رفتار شبه افسردگی در موش صحرایی بالغ
مهرناز غلامی 779 -
رابطه علی سبک های والدینی و احساس وانمودگرایی با میانجی گری عزت نفس و مهارت های خودتنظیمی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
فریده اورکی کوه شوری 779 -
مقایسه عملکرد تحصیلی، سازگاری اجتماعی و نگرش تحصیلی کودکان دوزبانه دارای معلم همزبان و ناهمزبان با زبان مادری در مقطع ابتدایی شهر اهواز
ابوذر فتاحی اصل 778 -
تاثیر صدای سفید بر یادگیری واژه های جدید، حافظه فعال دیداری و توجه انتخابی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان باوی
سعید بنایی زاده 777 -
اثربخشی بازی پازل (دستی و الکترونیکی) بر حافظه فعال دیداری، تجسم فضایی و چرخش ذهنی دانش آموزانکلاس دوم ابتدایی در شهر اهواز
فاطمه عسکری 777 -
مقایسۀ خلاقیت، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر یک زبانه و دو زبانه پایۀ ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز
روح الله درخشان فر 774پژوهش حاضر به منظور مقایسۀ دانش آموزان پسر و دختر یک زبانه و دو زبانه از لحاظ خلاقیت، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پسر و دختر پایۀ ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز در سال تحصیلی 95-1394 بود. آزمودنی های پژوهش شامل 140 دانش آموز پسر یک زبانه و دو زبانه و 140 دانش آموز دختر یک زبانه و دو زبانه بودند که به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامۀ خلاقیت عابدی (1372)، پرسشنامۀ هوش هیجانی برادبری و گریوز (2005) معدل پایانی کلیۀ دروس نیم سال اول تحصیلی (به عنوان معیار کل عملکرد تحصیلی) و معدل درس بخوانیم و بنویسیم (به عنوان معیار عملکرد فارسی) استفاده شد. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیری مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که میزان خلاقیت و (مولفه های آن)، در دو زبانه ها بیشتر از یک زبانه ها است، اما بین هوش هیجانی و (مولفه های آن)، در یک زبانه ها و دو زبانه ها تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین، میزان عملکرد تحصیلی کلی و عملکرد فارسی در دو زبانه ها بیشتر از یک زبانه ها است. به علاوه، نتایج نشان داد که میزان خلاقیت و هوش هیجانی دخترها بیشتر از پسرها است. ولی، بین عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود ندارد.