عسکر آتش افروز

دانشیار

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/08/15

عسکر آتش افروز

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی / گروه روانشناسی

رساله های دکتری

  1. مقایسه تاثیر آموزش تنظیم هیجان (ERT) و مداخله مبتنی بر شفقت (CFT) بر نظم جویی هیجانی، خودانتقادی، خودتوانمندسازی اجتماعی و افزایش تحمل پریشانی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم دارای رفتارهای پرخطر شهر بهبهان
    سکینه جهانی 782
  2. رابطه علی الگوهای ارتباطی خانواده و هیجان خواهی با وابستگی به فضای مجازی از طریق نیازهای اساسی روان شناختی با نقش تعدیل کنندگی جنسیت در دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر خرم آباد
    مرجان عربانی 782
  3. طراحی و آزمون مدل سبک های فرزندپروری، ادراک از محیط کلاس و ذهن آگاهی با آداب گریزی و دلزدگی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان خرم بید با نقش میانجی خردورزی و امیدتحصیلی
    مجید جعفری 782
  4. تحلیل چندسطحی رابطه ادراک مهارت های تشخیصی معلم، سطح چالش انگیزی کلاس، کیفیت تدریس معلم، راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان و مهارت های مطالعه ریاضی با هیجانات پیشرفت و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه نهم
    آرش اخش 781
  5. مقایسه اثربخشی روش تحریک فراجمجمه ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی حرکتی بر کارکردهای اجرایی و هیجان های تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص
    فاطمه مهرولی 781

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. رابطه علی انسجام و انطباق خانوادگی با فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم با میانجیگری حس تعلق به مدرسه و سرمایه روانشناختی
    راضیه الاله 782
  2. مقایسه ی اثر بخشی آموزش تفکر انتقادی و آموزش مهارت حل مسئله ی اجتماعی بر بهزیستی روانشناختی، سازگاری اجتماعی و انعطاف پذیری شناختی نوجوانان دختر شهرستان آبدانان
    حسین سجادیان 781
  3. مقایسه تاثیر روشهای بازی درمانی شناختی رفتاری (CBPT) و آموزش دقیق (PT) بر توجه، حافظه فعال، مهارت خواندن و مهارت نوشتن کودکان دیرآموز دوره ابتدایی
    فاطمه غزالی 781
  4. تدوین بسته آموزشی فرزندپروری مبتنی بر دایره امنیت و بررسی تاثیر آن بر خودکارآمدی والدگری، استرس فرزندپروری و تاب‌آوری مادران دارای کودک دچار اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی
    مژده اطاقی 781
  5. رابطه علی جو آموزشی خلاق و متغیرهای فناورانه با تمایل به آموزش مجازی در دوره پساکرونا با میانجی گری رضایت از آموزش مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
    نیلوفر سراج پور 781
  6. رابطه علی بین رضایت از آموزش مجازی و خشنودی از زندگی تحصیلی با میانجی¬گری عواطف و انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
    نرگس روغنی 781
  7. رابطه علی پیوند والد- نوجوان با میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی از طریق کیفیت زندگی و ارتباط با همسالان در دانش آموزان دختر
    دنیا اسعدی 780
  8. مقایسه اثر استرس حاد و مزمن بر حافظه، فعالیت حرکتی و رفتار شبه افسردگی در موش صحرایی بالغ
    مهرناز غلامی 779
  9. رابطه علی سبک های والدینی و احساس وانمودگرایی با میانجی گری عزت نفس و مهارت های خودتنظیمی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
    فریده اورکی کوه شوری 779
  10. مقایسه عملکرد تحصیلی، سازگاری اجتماعی و نگرش تحصیلی کودکان دوزبانه دارای معلم همزبان و ناهمزبان با زبان مادری در مقطع ابتدایی شهر اهواز
    ابوذر فتاحی اصل 778
  11. تاثیر صدای سفید بر یادگیری واژه های جدید، حافظه فعال دیداری و توجه انتخابی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان باوی
    سعید بنایی زاده 777
  12. اثربخشی بازی پازل (دستی و الکترونیکی) بر حافظه فعال دیداری، تجسم فضایی و چرخش ذهنی دانش آموزانکلاس دوم ابتدایی در شهر اهواز
    فاطمه عسکری 777
  13. مقایسۀ خلاقیت، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر یک زبانه و دو زبانه پایۀ ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز
    روح الله درخشان فر 774

     پژوهش حاضر به منظور مقایسۀ دانش آموزان پسر و دختر یک زبانه و دو زبانه از لحاظ خلاقیت، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پسر و دختر پایۀ ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز در سال تحصیلی 95-1394 بود. آزمودنی های پژوهش شامل 140 دانش آموز پسر یک زبانه و دو زبانه و 140 دانش آموز دختر یک زبانه و دو زبانه بودند که به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامۀ خلاقیت عابدی (1372)، پرسشنامۀ هوش هیجانی برادبری و گریوز (2005) معدل پایانی کلیۀ دروس نیم سال اول تحصیلی (به عنوان معیار کل عملکرد تحصیلی) و معدل درس بخوانیم و بنویسیم (به عنوان معیار عملکرد فارسی) استفاده شد. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیری مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که میزان خلاقیت و (مولفه های آن)، در دو زبانه ها بیشتر از یک زبانه ها است، اما بین هوش هیجانی و (مولفه های آن)، در یک زبانه ها و دو زبانه ها تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین، میزان عملکرد تحصیلی کلی و عملکرد فارسی در دو زبانه ها بیشتر از یک زبانه ها است. به علاوه، نتایج نشان داد که میزان خلاقیت و هوش هیجانی دخترها بیشتر از پسرها است. ولی، بین عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود ندارد.